8 februari 2009

Nytt tema:

En promenad i den lilla staden

som inte sätter några särskilt djupa spår .

Drömmar och tankar om en annan stad

En större stad

där man är mindre och större

på samma gång

 

Jag har aldrig varit i den staden

 

En annan plats

med nya tankar

åt ett annat håll än det sedvanliga

 

En biltur & ett steg i rätt riktning

 

 

i staden växer inga blommor

 

För i staden växer inga blommor

Öppna ögonen nu. Det ska jag. Ett ögonblick. Har allt försvunnit sen dess? Om jag öppnar dem och för evigt är i det svarta ogenomskinliga.

Basta! Jag ska se om jag kan se.

   Se nu. Där hela tiden utan dig: och skall så alltid förbli, evinnerligen.

 

odde

 

Kära värld .

 

Kommentera

