En dag för dans

4 februari 2009

audrey_hepburn_ballet”Du gillar att dansa va?” sa hon
det är hela sanningen .

Nej – hela sanningen är faktiskt den att framtiden står för dörren
både den lilla och den stora
den lilla som är imorgon
och den stora som är en dröm
och den mitt emellan som ligger någonstans nere på kontinenten

 

mitt nästa projekt är att lära mig franska
läsa min bok
titta på Sartre

och framförallt att finna ett användningsområde för min Hermé-scarf .
 

Han såg mig inte idag
och jag såg inte Honom
– jag har sysselsatt mig över förväntan
Imorgon är jag mitt bästa jag !

Ett svar to “En dag för dans”

  1. Taxen said

    Då har vi ju schemat för morgondagen klar då!

Kommentera

